یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۱۲:۵۶

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان
آبسنگ‌های مرجانی در بندر چابهار احیا می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های پایش و احیای اکوسیستم‌های آبسنگ‌های مرجانی در اولویت برنام‌های این سازمان قرار دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا سعید محمودی گفت: همزمان با توسعه زیرساخت‌های ساحلی، زیستگاه‌های ساحلی نیز باید احیا و بازسازی شوند تا صنعت شیلات استان نیز به حیات خود ادامه دهد. مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه به آبسنگ‌های مرجانی دریای عمان و اهمیت آن نیز اشاره کرد و افزود: آبسنگ‌های مرجانی دارای اهمیت به لحاظ اشتغال‌زایی و ارزش غذایی هستند که باید برای احیای آن در دریای عمان تلاش و توجه ویژه داشت. محمودی گفت: یک کیلومتر مربع از آبسنگ‌های مرجانی سالم می‌توانند 15 تن در سال غذا تولید می‌کند.
محمودی در ادامه افزود: هر یک متر مربع مرجان از نظر اقتصادی معادل 47 هزار دلار ارزش گذاری شده است. وی اظهار داشت: اکوتوریسم‌های مرجان‌های دریایی و آبسنگ‌ها، بزرگترین صنعت توریسم جهان به حساب می‌آید که با جذابیت‌های طبیعی خود 10 درصد از کل صنعت توریسم جهان را پوشش می‌دهد. محمودی تصریح کرد: آبسنگ‌های مرجانی از نظر اقتصادی و کسب درآمد نیز نقش مهمی در گذران اوقات فراغت، ایجاد اشتغال و درآمد زایی و پایداری جوامع اطراف خود دارند. وی بیان کرد: این آبسنگ‌ها کالاها و خدماتی به ارزش حدود 30 میلیارد دلار تولید می‌کنند و زندگی بیش از یک میلیارد نفر در بیش از 80 کشور در حال توسعه جهان به آنها وابسته است.



  کد خبر : 1327
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :